Maak een nieuw boekenlijstje

Dit kun je altijd nog aanpassen

Annuleer

Wij geloven in de kracht van boeken. En dat doen we best al een tijdje: sinds 1967.

Missie

Waarom we boeken lezen zo belangrijk vinden? Simpel: we geloven dat je er een beter mens van wordt. Hoe meer je leert over anderen; andere werelden, smaken en achtergronden, hoe beter je je kunt inleven. En inlevingsvermogen, dat is ontzettend waardevol. (Zo ontdekten onderzoekers van Yale University dat mensen die dagelijks 30 minuten boekenlezen langer leven.)

Daarom zijn we hartstochtelijke boekenliefhebbers. En vanuit dit enthousiasme delen we wat ons raakt en inspireert. Dat is onze manier om boeken aan lezers te verbinden. En we bieden andere lezers, jou dus, een podium om net als wij je mening te delen en je gezicht te laten zien.

Zo bouwen we samen aan onze ideale boekenwinkel. Een online plek waar boekenfans zich thuis voelen. Waar het helemaal draait om boeken, lezers en schrijvers. Met bijdragen van diezelfde lezers en schrijvers. Met een uitgebreid, divers en relevant aanbod en met persoonlijk advies. Een plek waar we zo veel mogelijk boeken verbinden aan zo veel mogelijk mensen. Want zo maken we de wereld mooier.

Een plek waar we zo veel mogelijk boeken verbinden aan zo veel mogelijk mensen. Want zo maken we de wereld mooier.

Mensen (team)

We zijn een online boekhandel, en staan dus niet live in de winkel. Hoewel: offline gebeurt hetzelfde als in een plaatselijke boekwinkel. En meer. We hebben contact met uitgevers, met schrijvers, met lezers. We kopen onze collectie in en plaatsen het online op een voetstuk. We reviewen en bloggen. Zorgen dat alles op de site actueel is, en goed werkt. En boven alles: dat je als klant de beste service krijgt.

Zo divers als het boekenaanbod is, zo divers zijn we zelf. Met ruim 50 man werken we elke dag aan de ideale boekenwinkel. Ieder vanuit een eigen overtuiging, maar met een gezamenlijk doel: de beste online boekwinkel zijn. En natuurlijk hebben we allemaal een lievelingsboek.

Geschiedenis

1967. Het jaar waarin Gabriel García Márquez Honderd jaar eenzaamheid voltooit. En het jaar dat ECI, kort voor Europa Club International werd opgericht om mensen aan het lezen te krijgen en te houden. En dat lukte: in de loop van 40 jaar groeide het aantal leden naar 1,8 miljoen.

Leden ja, want ECI was een besloten club: alleen als lid kreeg je korting op boeken. ECI had eigen winkels, alleen voor ECI-leden. Nieuwe leden werden verwelkomd met een boekenpakket (weet je nog, die straatverkopers?). Fijn, dat exclusieve, maar uiteindelijk was het doel om álle mensen meer boeken te laten lezen.

Daarom zijn we sinds 2010 eci, zonder hoofdletters. Een open club die lezers motiveert, zónder verplichtingen voor trouwe klanten. Maar mét voordeel. Want nog steeds mogen we als enige boekwinkel afwijken van de vaste boekenprijs. Korting geven dus. Sinds 2014 Novamedia betrokken is bij eci, is onze ambitie om mensen aan het lezen te houden levendiger dan ooit.