Maak een nieuwe boekenlijst

Dit kun je altijd nog aanpassen

Annuleer

Waardebepaling en waardeverhoging van ondernemingen

De waardering van een onderneming kan veel meer zijn dan een ad-hoc-instrument dat bij bijzondere gebeurtenissen, zoals de verkoop van de onderneming, wordt ingezet. Het met enige regelmaat waarderen van een onderneming is een zeer geschikte management tool en meetinstrument en kan daarom als een van de uitgangspunten voor waardemanagement dienen. Door een onderneming regelmatig te waarderen is het management zich bewust van de mate waarin de onderneming verkoopklaar is en van de waardebepalende factoren van de onderneming. Daardoor ontstaat bij het management een optimale focus op waardecreatie en rendement. Een onderneming mag verschillende missies hebben, in de kern dient ze maar één doel: een zo hoog mogelijke waarde creëren voor haar aandeelhouders. Een optimaal op waardecreatie gerichte onderneming is veel gemakkelijker in staat om andere doelstellingen te verwezenlijken. Wij definiëren waardecreatie als hoofddoelstelling van een onderneming en niet bijvoorbeeld winstmaximalisatie of continuïteit. We kiezen voor waarde, omdat waarde rekening houdt met timing en risico van de kasstromen bij een onderneming. In deze uitgave zullen we aantonen hoe essentieel kasstromen zijn. We staan met name stil bij op de toekomst gebaseerde waarderingsmethoden. Ook wordt ingegaan op scenario- en gevoeligheidsanalyses, waarbij meerdere alternatieven voor de ontwikkeling van waardebepalende factoren van een onderneming aan de orde komen en tevens wordt gekeken naar de kansen dat dergelijke alternatieve mogelijkheden zich voordoen. Ook een bespreking van de door banken veel gehanteerde ratio's en technische begrippen bij de financiering van overnames mag niet ontbreken. Wij wensen u veel plezier bij het lezen van deze uitgave en hopen u hiermee enige duidelijkheid te verschaffen in het complexe vraagstuk van waardering van ondernemingen.
33,37
We geven korting vanaf je 4e boek in 12 maanden. Zonder gedoe. Lees meer.
33,37
We geven korting vanaf je 4e boek in 12 maanden. Zonder gedoe. Lees meer.
Bestel dit eBook
In boekenlijst

Direct downloaden

Gemiddelde beoordeling

  • 0 sterren

In ... boekenlijsten

Bekijk alle boekenlijsten

Wat vond jij van dit boek?

Hoeveel sterren geef je?

Geef je uitgebreide beoordeling en maak kans op een cadeaukaart ter waarde van €50.

  1. Geef je mening in je eigen woorden, dat is veel leuker om te lezen.
  2. Prijzen kun je beter niet noemen. Die veranderen nog wel eens.
  3. Noem geen persoonlijke informatie over jezelf of anderen, je beoordeling is door iedereen te zien.
  4. Links naar andere leestips? Ja graag! Informatie over andere bedrijven of websites, nee dankje.
  5. Tot slot: blijf netjes, want ongepaste taal kunnen we natuurlijk niet plaatsen.
 

Voorbeeld beoordeling:

Nog even geduld, je beoordeling komt meestal binnen een dag online!

  • Auteur(s) : Eric Gort, Hans Vogelaar, Marcel Walraven
  • Uitgeverij : Wolters Kluwer Nederland
  • ISBN : 9789013120837
  • Taal : Nederlands
  • Uitvoering : eBook
  • Aantal pagina's : 67
  • Verschijningsdatum : 09-12-2013
  • Tags : 20131209
  • Formaat : ePub met digitaal watermerk
    ePub met digitaal watermerk (Social DRM) is een formaat met sociale beveiliging. Hierbij wordt het eBook gemarkeerd met zichtbare (je naam voor ieder hoofdstuk) en onzichtbare kenmerken. Met Social DRM ben je niet gebonden aan een Adobe ID. Je kunt deze eBooks lezen op alle e-readers, dus met of zonder Adobe ID.
  • Bestandsgrootte : 950 KB
  • Kopieerrechten : Kopiëren is niet toegestaan
  • Printrechten : Printen is niet toegestaan
  • Voorleesfunctie : Ingeschakeld
  • Serie : Accountancynieuws memo
  • Seriedeel : 10