Waardebepaling en waardeverhoging van ondernemingen-   eReader eBook

Eric Gort, Hans Vogelaar, Marcel Walraven, Rene van Dijk • eBook

€ 32,54

Direct downloaden

Gratis verzending

Zet op verlanglijstje

Korte inhoud

De waardering van een onderneming kan veel meer zijn dan een adhocinstrument dat bij bijzondere gebeurtenissen, zoals de verkoop van de onderneming, wordt ingezet. Het met enige regelmaat waarderen van een onderneming is een zeer geschikte managementtool en meetinstrumenten kan daarom als een van de uitgangspunten voor waardemanagement dienen. Door een onderneming regelmatig te waarderen is het managementzich bewust van de mate waarin de onderneming verkoopklaar is en vande waardebepalende factoren van de onderneming. Daardoor ontstaat bij het management een optimale focus op waarde creatie en rendement. Een onderneming mag verschillende missies hebben, in de kern dient ze maaréén doel: een zo hoog mogelijke waarde creëren voor haar aandeelhouders. Een optimaal op waardecreatie gerichte onderneming is veel gemakkelijker in staat om andere doelstellingen te verwezenlijken. Wij definiëren waardecreatie als hoofddoelstelling van een onderneming en niet bijvoorbeeld winstmaximalisatie of continuïteit. We kiezen voor waarde, omdat waarderekening houdt met timing en risico van de kasstromen bij een onderneming. In deze uitgave zullen we aantonen hoe essentieel kasstromen zijn. We staan met name stil bij op de toekomst gebaseerde waarderingsmethoden. Ook wordt ingegaan op scenario- en gevoeligheidsanalyses, waarbij meerdere alternatieven voor de ontwikkeling van waardebepalende factoren van een onderneming aan de orde komen en tevens wordt gekeken naar de kansen dat dergelijke alternatieve mogelijkheden zich voordoen. Ook een bespreking van de door banken veel gehanteerde ratios en technische begrippen bij de financiering van overnames mag niet ontbreken. Wij wensen u veel plezier bij het lezen van deze uitgave en hopen u hiermee enige duidelijkheid te verschaffen in het complexe vraagstuk van waardering van ondernemingen.

Er zijn nog geen reviews voor dit boek

Schrijf een review en maak kans op € 50

Schrijf een review

Details:

Auteur(s)Eric Gort, Hans Vogelaar, Marcel Walraven, Rene van Dijk
UitgeverijWolters Kluwer
ISBN9789013120813
TaalNederlands
UitvoeringeBook
Aantal pagina's64
Verschijningsdatum
Formaat
ePub met digitaal watermerk
ePub met digitaal watermerk (Social DRM) is een formaat met sociale beveiliging. Hierbij wordt het eBook gemarkeerd met zichtbare (je naam voor ieder hoofdstuk) en onzichtbare kenmerken. Met Social DRM ben je niet gebonden aan een Adobe ID. Je kunt deze eBooks lezen op alle e-readers, dus met of zonder Adobe ID.
Bestandsgrootte463 KB
KopieerrechtenKopiëren is niet toegestaan
PrintrechtenPrinten is niet toegestaan
VoorleesfunctieIngeschakeld
Afmetingen1 x 1 x 1 mm.
Gewicht1 gr.

Recent bekeken producten