Oneerlijke handelspraktijken jegens consumenten-   eReader eBook

D.W.F. Verkade • eBook

€ 51,36

Direct downloaden

Gratis verzending

Oneerlijke handelspraktijken jegens consumenten is ook verkrijgbaar als:

Zet op verlanglijstje

Korte inhoud

Deze uitgave behandelt afdeling 6.3.3A BW, de wetgeving op het gebied van oneerlijke handelspraktijken die eind 2008 in werking trad. De afdeling omvat, wat de positie van consumenten jegens ondernemers betreft, regels voor misleidende consumentenreclame zoals we die eerder uit afd. 6.3.4 kenden, maar omvat méér. Afdeling 6.3.3A richt zich ook tegen andere oneerlijke handelspraktijken jegens consumenten, zoals agressieve handelspraktijken. En de regels zijn niet beperkt tot gedragingen vóór het tot stand komen van een overeenkomst, maar gelden ook voor oneerlijke handelspraktijken na het sluiten daarvan (aflevering, service, klachtenbehandeling). De achtergrond van de artikelen 6:193a-j BW - gelegen in Richtlijn 2005/29/EG - en de inhoud daarvan worden in dit boekje belicht. Een slothoofdstuk is gewijd aan handhavingskwesties, waarbij in deze tweede druk ruime aandacht wordt gegeven aan het in 2014 ingevoerde vernietigingsrecht voor de consument (art. 6:193j, lid 3). Ook de actiebevoegdheid van concurrenten en collectieve acties (vgl. art. 3:305a en 3:305d BW) komen aan bod, evenals handhaving door de Autoriteit Consument en Markt en klachtmogelijkheden bij de Stichting Reclame Code. Bij de invoering van afdeling 6.3.3A over oneerlijke handelspraktijken jegens consumenten, is de inhoud van afdeling 6.3.4 teruggebracht tot misleidende reclame jegens ondernemers, alsmede vergelijkende reclame. Afdeling 6.3.4 wordt door dezelfde auteur behandeld in MonBW B49b (Misleidende (B2B) reclame en vergelijkende reclame).

Er zijn nog geen reviews voor dit boek

Schrijf een review en maak kans op € 50

Schrijf een review

Details:

Auteur(s)D.W.F. Verkade
UitgeverijWolters Kluwer Nederland
ISBN9789013135428
TaalNederlands
UitvoeringeBook
Aantal pagina's159
Verschijningsdatum
Formaat
ePub met digitaal watermerk
ePub met digitaal watermerk (Social DRM) is een formaat met sociale beveiliging. Hierbij wordt het eBook gemarkeerd met zichtbare (je naam voor ieder hoofdstuk) en onzichtbare kenmerken. Met Social DRM ben je niet gebonden aan een Adobe ID. Je kunt deze eBooks lezen op alle e-readers, dus met of zonder Adobe ID.
Bestandsgrootte465 KB
KopieerrechtenKopiëren is niet toegestaan
PrintrechtenPrinten is niet toegestaan
VoorleesfunctieIngeschakeld
SerieMonografieën
Afmetingen1 x 1 x 1 mm.
Gewicht1 gr.  

Recent bekeken producten