B49b Misleidende (B2B) reclame en vergelijkende reclame

Dit boekje gaat over afdeling 6.3.4 BW. De afdeling omvat regels voor misleidende reclame voor zover die reclame op ondernemers is gericht (business-to-business of 'B2B'). Daarnaast bevat afdeling 6.3.4 de regels voor vergelijkende reclame (zowel 'B2B' als business-to-consumer, 'B2C'). Het boekje vormt hiermee het complement van Mon. BW B49a over Oneerlijke handelspraktijken jegens consumenten, waarin de in 2008 ingevoerde afd. 6.3.3A (met onder meer de regeling van 'B2C' misleidende reclame) besproken is. Dit deeltje B49b staat begrijpelijkerwijs stil bij de (Europeesrechtelijke) achtergrond van de twee regimes voor misleidende reclame, en bij daardoor opgeroepen vragen. De hoofdmoot is gewijd aan de inhoud en de toepassing van de regels van afd. 6.3.4. De ontwikkeling van het in 1997 Europees opgezette, en in 2002 in Nederland geïmplementeerde regime voor vergelijkende reclame laat een duidelijke breuk zien met het vroegere Nederlandse recht en is in menig opzicht fascinerend.
53,08
We geven korting vanaf je 4e boek in 12 maanden. Zonder gedoe. Lees meer.
53,08
We geven korting vanaf je 4e boek in 12 maanden. Zonder gedoe. Lees meer.
Bestel dit eBook

Direct downloaden

Gemiddelde beoordeling

  • 0 sterren

Wat vond jij van dit boek?

Hoeveel sterren geef je?

Geef je uitgebreide beoordeling en maak kans op een cadeaukaart ter waarde van €50.

  1. Geef je mening in je eigen woorden, dat is veel leuker om te lezen.
  2. Prijzen kun je beter niet noemen. Die veranderen nog wel eens.
  3. Noem geen persoonlijke informatie over jezelf of anderen, je beoordeling is door iedereen te zien.
  4. Links naar andere leestips? Ja graag! Informatie over andere bedrijven of websites, nee dankje.
  5. Tot slot: blijf netjes, want ongepaste taal kunnen we natuurlijk niet plaatsen.
 

Voorbeeld beoordeling:

Nog even geduld, je beoordeling komt meestal binnen een dag online!

  • Auteur(s) : D.W.F. Verkade
  • Uitgeverij : Wolters Kluwer Nederland
  • ISBN : 9789013100532
  • Taal : Nederlands
  • Uitvoering : eBook
  • Verschijningsdatum : 02-11-2012
  • Formaat :
    ePub met Adobe DRM
    ePub met Adobe DRM is een formaat voorzien van DRM beveiliging van Adobe. DRM staat voor Digital Rights Management en dit is een techniek om het illegaal kopi�ren van digitale bestanden tegen te gaan.
  • Bestandsgrootte : 184 KB
  • Kopieerrechten : Kopiëren is niet toegestaan
  • Printrechten : Printen is niet toegestaan
  • Voorleesfunctie : Uitgeschakeld
  • Serie : Monografieen BW