Toekomstonderzoek voor organisaties

• Paperback

€ 46,95

Op werkdagen voor 16:00 uur besteld, volgende dag in huis

Gratis verzending

Bestellen Zet op verlanglijstje

Korte inhoud

De toekomst is misschien wel belangrijker dan onze geschiedenis. Of je nu student bent, ambtenaar op een ministerie of in een kleine gemeente, een technostarter, innovatiemanager bij een groot bedrijf, de toekomst is een uiterst belangrijk speelveld. Dit handboek helpt organisaties toekomstonderzoek te doen en toe te passen in een besluitvormingsproces. Ook kunnen ze met dit boek beoordelen of uitbesteed toekomstonderzoek een goede kwaliteit heeft en nuttig is om te gebruiken. Deel 1 van dit boek beschrijft zeven methoden voor toekomstonderzoek. Deel 2 beschrijft negen hulptechnieken om deze methoden succesvol toe te passen. De complete gereedschapskist voor waardevol toekomstonderzoek! Methoden 1. Delphi-methode 2. Trendanalyse 3. Scenariomethode 4. Technology forecasting 5. Technology assessment 6. Backcasting 7. Roadmapping Technieken 1. Interview 2. Workshop 3. Meta-analyse 4. Versnellingsmethode 5. Creativiteit 6. Oefeningen voor creativiteit 7. Stakeholderanalyse 8. Causale diagrammen 9. Visualisatie Patrick van der Duin is universitair docent aan de TU Delft en richt zich op toekomstonderzoek en innovatiemanagement. In 2006 promoveerde hij bij de TU Delft, faculteit Techniek, Bestuur en Management, op een onderzoek naar hoe bedrijven toekomstonderzoek gebruiken in innovatieprocessen.

Er zijn nog geen reviews voor dit boek

Schrijf een review en maak kans op € 50

Schrijf een review

Details:

UitgeverijGorcum, Koninklijke Van
ISBN9789023248378
TaalNederlands
UitvoeringPaperback
Aantal pagina's290
Verschijningsdatum
Afmetingen240 x 157 x 13 mm.
Gewicht586 gr.

Recent bekeken producten