Strategisch management voor non-profitorganisaties

• Paperback

€ 23,95

Op werkdagen voor 16:00 uur besteld, volgende dag in huis

Gratis verzending

Bestellen Zet op verlanglijstje

Korte inhoud

"Bestuurders en managers van non-profitorganisaties staan voor een complexe opgave. Het speelveld van de organisatie en de daarbij horende spelregels zijn continu aan verandering onder-hevig. Gebruikers, burgers, overheid, financiers en toezichthouders stellen steeds hogere eisen aan de dienstverlening. De financiële ruimte groeit niet in dezelfde mate mee. De eisen zijn bovendien vaak tegenstrijdig. De wensen van de overheid botsen nogal eens met die van de professionele medewerker. Het is aan de bestuurder/manager tegenstrijdige eisen, waarden en verwachtingen op elkaar af te stemmen en de organisatie klaar te stomen voor de toekomst.

De bestuurder/manager kan zich daarbij niet baseren op wat in het verleden is goed gegaan. Het beeld van gisteren of vandaag biedt onvoldoende houvast voor de onzekere toekomst van morgen. Stilstaan leidt al gauw tot achteruitgang.
Strategisch management is een doorgaande activiteit met een brede tijdshorizon. Het raakt de ontwikkelingsgang van de
organisatie in haar omgeving.

Dit boek laat zien dat bij strategisch management voor non-profitorganisaties altijd drie dimensies centraal staan: inhoudelijke koersbepaling, procesregie en metabesturing. Zonder inhoudelijke koers vaart niemand wel. Maar ook regie op het proces is nodig om de communicatie en verwachtingen in goede banen te leiden. Steeds moeten we ons daarbij de vraag stellen: kunnen we zo verder of moeten we de koers verleggen en bijsturen? De praktische uitwerking van deze drie dimensies in dit boek biedt de bestuurder/manager de bouwstenen voor het ontwikkelen van een eigen aanpak voor strategisch management. Ook is het boek geschikt voor beleidsmedewerkers en gevorderde studenten in het hoger onderwijs en studenten van postdoctorale managementopleidingen.

De auteurs hebben vanuit verschillende functies, zoals bestuurder/manager, wetenschapper, adviseur en politicus, expertise opgebouwd over strategisch management van non-profitorganisaties. Het boek vormt een logische tweeluik met ¿Regisseren door reflectie: Strategisch management in praktijk¿ van Joldersma c.s., maar is ook onafhankelijk daarvan te gebruiken."

Er zijn nog geen reviews voor dit boek

Schrijf een review en maak kans op € 50

Schrijf een review

Details:

UitgeverijGorcum, Koninklijke Van
ISBN9789023243090
TaalNederlands
UitvoeringPaperback
Aantal pagina's82
Verschijningsdatum
Afmetingen240 x 157 x 6 mm.
Gewicht176 gr.

Recent bekeken producten