Stichting management studies Gamechangers

Ad van den Oord, Arjan van den Born, Arjen van Witteloostuijn, Pim van Klink • Paperback

€ 29,95

Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis

Gratis verzending

Bestellen Zet op verlanglijstje

Korte inhoud

"Een game changer of spelveranderaar is een ondernemer of onderneming die de regels van het (competitief) spel aanzienlijk verandert of een nieuw spel weet te creëren."

Elke ondernemer kan spelveranderaar worden en elke ondernemer wordt - vroeg of laat - geconfronteerd met spelveranderaars. Hoe brengen spelveranderaars een radicale koerswijziging binnen markten en industrieën tot stand? En hoe kunnen bestaande spelers zich hier het beste tegen wapenen? In dit boek zijn 36 spelveranderaars op micro- en macroniveau geanalyseerd, met als doel praktische inzichten te genereren die toegankelijk en toepasbaar zijn voor nieuwe en bestaande ondernemingen.

Er worden drie soorten spelveranderaars onderscheiden: spelmakers die een compleet nieuw spel creëren, directe uitdagers die een directe aanval uitvoeren op de gevestigde orde, en verborgen uitdagers die een gemaskeerde aanval uitvoeren. Waar bestaande spelers tegenstellingen zien, zien spelveranderaars paradoxen, schijnbare tegenstellingen. Spelveranderaars maken geen keuze, maar bedenken creatieve oplossingen om deze schijnbare tegenstellingen met elkaar te verenigen. De verschillende paradoxen laten zien dat de aanval op veel verschillende manieren gekozen kan worden.

Kiezen voor de aanval is niet de enige mogelijkheid voor organisaties, ook een goede verdediging tegen spelveranderaars kan zijn vruchten afwerpen. Er worden vijf verdedigingsstrategieën besproken, variërend van het negeren tot het volledig omarmen van het nieuwe spel. Ook wordt gekeken naar het benodigde verandervermogen van organisaties om te kunnen reageren en de rol van de omgeving, de hulptroepen, in de koerswijziging.

Dit unieke boek biedt ondernemers en bestuurders de noodzakelijke inzichten en instrumenten om (de strategie van) de onderneming zo in te richten om een succesvolle aanval en/of verdediging uit te voeren en het spel te winnen.

Er zijn nog geen reviews voor dit boek

Schrijf een review en maak kans op € 50

Schrijf een review

Details:

Auteur(s)Ad van den Oord, Arjan van den Born, Arjen van Witteloostuijn, Pim van Klink
UitgeverijGorcum, Koninklijke Van
ISBN9789023255116
TaalNederlands
UitvoeringPaperback
Aantal pagina's248
Verschijningsdatum
SerieStichting management studies
Afmetingen241 x 169 x 13 mm.
Gewicht534 gr.

Recent bekeken producten