Programmamanagement

G. Wijnen, T. van der Tak • Paperback

€ 49,50

Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis

Gratis verzending

Bestellen Zet op verlanglijstje

Korte inhoud

Programmamanagement Sturen op samenhang
Alles moet tegelijk worden gedaan en alles moet morgen klaar zijn. Projecten en andere activiteiten buitelen over elkaar heen: er komt voortdurend werk bij, er gaat niets af. Klanten, leveranciers, overheden en bestuurders: iedereen heeft zijn wensen in contacten met organisaties. Men wil resultaten zien en afrekenen op prestaties: het moet in keer goed, het moet nu klaar en 'ik wil er niet te veel voor betalen'.
Een samenhangende aanpak is nodig om aan dergelijke verlangens tegemoet te komen. Programmamanagement is een passende aanpak, omdat niet alleen de producten en projectresultaten centraal staan, maar meer nog de doelen: de gewenste mooiere samenleving of de voor klant werknemer prettiger organisatie. Daar-voor tijdelijk de goede dingen doen, in een duidelijke prioriteitsvolgorde, met de daarvoor benodigde middelen (tijd, geld en aandacht) is programmamanagement.
In dit boek geven de auteurs aan hoe programmamanagement eruitziet en wat hun ervaringen zijn met deze aanpak in diverse organisaties in Nederland. Sinds de eeuwwisseling zijn veel managers met programmamanagement aan de slag gegaan en meer en meer worden programmamanagers gericht geworven. Het gedachtegoed van programmamanagement heeft zich ontwikkeld en dat blijkt in deze hernieuwde editie van dit standaardwerk.
De auteurs beschrijven niet alleen de aanpak. Zij geven ook praktische tips en waarschuwen voor valkuilen. Ook hebben zij collega's bereid gevonden vanuit hun ervaring dieper in te gaan op enkele cases. Daarmee wordt steeds duidelijker wat de toege-voegde waarde is van programmamanagement.
Theo van der Tak en Gert Wijnen werken allebei voor Twynstra Gudde Adviseurs en Managers. Zij schetsen in dit boek een aanpak voor complexe en doelengerichte opgaven. Zij vinden dat het werken aan doelen professioneel uitdagend is. Werken aan concrete doelen is ook strategisch van belang en draagt bij aan de verbetering van organisaties en daarmee aan positieve maatschappelijke ontwikkelingen. Dat daarvoor management nodig is, wordt gecompenseerd door het besef dat werken in programma's gewoon leuk kan zijn.

Er zijn nog geen reviews voor dit boek

Schrijf een review en maak kans op € 50

Schrijf een review

Details:

Auteur(s)G. Wijnen, T. van der Tak
UitgeverijVakmedianet Management
ISBN9789013036282
TaalNederlands
UitvoeringPaperback
Aantal pagina's279
Verschijningsdatum
Afmetingen248 x 165 x 25 mm.
Gewicht689 gr.  

Recent bekeken producten