Naar een nieuwe generatie assessment

Bestaan er nieuwe selectietechnieken? Als we kijken naar wat de meeste consultancybureaus te bieden hebben, lijkt het antwoord ¿nee¿ te zijn. Bij de selectie van personeel worden al decennia lang dezelfde cognitieve vaardigheidstests (intelligentietests), vragenlijsten en arbeidsproeven toegepast. Ook in de meeste handboeken passeren steeds dezelfde selectietechnieken de revue.

Dit boek stelt een nieuwe generatie van assessment voor: web-based assessment, situationeel assessment, assessment van interpersoonlijke competenties en evidence-based assessment. Situational judgment tests (of SJT¿s) zijn een voorbeeld van deze nieuwe generatie tools. Dit boek beschrijft hoe SJT¿s in de praktijk kunnen worden ontwikkeld en wat de sterke en zwakke punten zijn van SJT¿s.

Een absolute aanrader voor iedereen die op de hoogte wil blijven van nieuwe ontwikkelingen op het gebied van selectie!

Filip Lievens is doctor in de Psychologie en is als hoogleraar verbonden aan de vakgroep Personeelsbeleid en Arbeids- en Organisatiepsychologie van de Universiteit Gent, waar hij Human Resource Management doceert. Hij staat door zijn talrijke publicaties in buitenlandse toptijdschriften bekend als internationale autoriteit op het gebied van employer branding, selectie en assessment.

Eveline Schollaert is licentiaat in de Psychologische Wetenschappen en is als assistent verbonden aan de vakgroep Personeelsbeleid en Arbeids- en Organisatiepsychologie van de Universiteit Gent. Ze bereidt momenteel een doctoraat voor omtrent de selectie van personeel op grond van innovatieve selectietechnieken.
24,00
We geven korting vanaf je 4e boek in 12 maanden. Zonder gedoe. Lees meer.
24,00
We geven korting vanaf je 4e boek in 12 maanden. Zonder gedoe. Lees meer.

Op werkdagen voor 16:00 uur besteld, volgende dag in huis

Gemiddelde beoordeling

  • 0 sterren

Wat vond jij van dit boek?

Hoeveel sterren geef je?

Geef je uitgebreide beoordeling en maak kans op een cadeaukaart ter waarde van €50.

  1. Geef je mening in je eigen woorden, dat is veel leuker om te lezen.
  2. Prijzen kun je beter niet noemen. Die veranderen nog wel eens.
  3. Noem geen persoonlijke informatie over jezelf of anderen, je beoordeling is door iedereen te zien.
  4. Links naar andere leestips? Ja graag! Informatie over andere bedrijven of websites, nee dankje.
  5. Tot slot: blijf netjes, want ongepaste taal kunnen we natuurlijk niet plaatsen.
 

Voorbeeld beoordeling:

Nog even geduld, je beoordeling komt meestal binnen een dag online!