Het handboek strategisch coachen

M Kouwenhoven • Paperback

€ 46,00

Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis

Gratis verzending

Bestellen Zet op verlanglijstje

Korte inhoud

De auteur maakt duidelijk hoe de lezer het beste kan halen uit zichzelf, uit anderen of uit een team, afdeling of bedrijf.

Voor een strategie is kennis nodig in de vorm van een theorie, een methodiek en procedures. De auteur wil die kennis aanreiken en beschrijft hoe coach, gecoachte, medewerker en leidinggevende die informatie kunnen gebruiken.
Een greep uit de onderwerpen: de Transactionele Analyse, de systeemtheorie, een aantal methodieken, coachen van herstelgedrag, taak- en welzijnsgericht coachen, coachen van teams en coachen van lastige lieden of lastige leerlingen.

Het boek is bedoeld voor zowel de coach als de gecoachte en voor zowel de leidinggevende als de medewerker.

Maarten Kouwenhoven is psycholoog, psychotherapeut, management consultant en opleider in de Transactionele Analyse.

Inhoud

DEEL I

1 Strategisch coachen
2 Contact en contract
3 De strategie van coachen
4 Coachen op de mens-as
5 Coachen op de taak-as
6 Transactionele Analyse
7 Systeemtheorie
8 Ethologie

DEEL II Toepassingen

9 Simulaties: coachen als spel
10 Loopbaan coachen op de S-curve
11 Coachen van teams
12 Coachen van lastige lieden
13 Coachen van lastige leerlingen
14 Coachen van herstelgedrag
15 Coachen van ethische dilemma's

Er zijn nog geen reviews voor dit boek

Schrijf een review en maak kans op € 50

Schrijf een review

Details:

Auteur(s)M Kouwenhoven
UitgeverijBoom
ISBN9789024418008
TaalNederlands
UitvoeringPaperback
Aantal pagina's427
Verschijningsdatum
SeriePM-reeks
Afmetingen235 x 150 x 26 mm.
Gewicht693 gr.

Recent bekeken producten