Maak een nieuwe boekenlijst

Dit kun je altijd nog aanpassen

Annuleer

De grondslagen van inkoopmanagement

  • Nederlands
Omschrijving

Dit boek beschrijft de belangrijkste principes en concepten op het gebied van inkoop en supply chain management. Het is geschreven voor diegenen die zich in korte tijd een beeld willen vormen van het vakgebied. Door de praktische opzet van het boek geven de dertien compacte hoofdstukken een heldere inleiding op dat terrein.

Het eerste deel van het boek, 'kernbegrippen', geeft een beschrijving van de belangrijkste begrippen en definities, de invloed van inkoop op bedrijfsresultaten, de manier waarop inkoopprocessen en besluitvorming in organisaties verlopen en de manier waarop inkoop kan worden geprofessionaliseerd.

Het tweede deel, 'Bouwstenen van inkoopmanagement', bestaat uit zeven hoofdstukken die samen de belangrijkste fasen van het inkoopmanagementproces weergeven.

Grondslagen van inkoopmanagement combineert theorie met praktijk. Theoretische concepten worden geïllustreerd aan de hand van talrijke praktijkvoorbeelden. Elk hoofdstuk kent dezelfde systematische opzet, waarbij leerdoelen de basis vormen. Na een inleidende case volgen de belangrijkste concepten met vele illustraties. Een compacte samenvatting en discussievragen ronden het hoofdstuk af. Voor docenten is op aanvraag een besloten website beschikbaar met zeer uitgebreid docentenmateriaal, zoals powerpointpresentaties per hoofdstuk, een reader, cases met uitwerkingen, examenvragen met antwoorden en discussievragen.

Aanvullende informatie

Deze uitgave is geschreven door Prof. dr. A.J. Van Weele. Hij bekleedt in deeltijd de NEVI-leerstoel Inkoop en Supply Chain Management, Faculteit Technologie Management, Technische Universiteit Eindhoven. Grondslagen van inkoopmanagement is gebaseerd op zijn bestseller Inkoop in strategisch perspectief. Daar waar Inkoop in strategisch perspectief zich met name leent voor het wetenschappelijk onderwijs en de professionele bedrijfstak, maakt het inleidende karakter van Grondslagen van inkoopmanagement het boek uitermate geschikt voor HBO- en bachelorstudenten.
69,00
We geven korting vanaf je 4e boek in 12 maanden. Zonder gedoe. Lees meer.
69,00
We geven korting vanaf je 4e boek in 12 maanden. Zonder gedoe. Lees meer.

Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis

Gemiddelde beoordeling

  • 0 sterren

Wat vond jij van dit boek?

Hoeveel sterren geef je?

Geef je uitgebreide beoordeling en maak kans op een cadeaukaart ter waarde van €50.

  1. Geef je mening in je eigen woorden, dat is veel leuker om te lezen.
  2. Prijzen kun je beter niet noemen. Die veranderen nog wel eens.
  3. Noem geen persoonlijke informatie over jezelf of anderen, je beoordeling is door iedereen te zien.
  4. Links naar andere leestips? Ja graag! Informatie over andere bedrijven of websites, nee dankje.
  5. Tot slot: blijf netjes, want ongepaste taal kunnen we natuurlijk niet plaatsen.
 

Voorbeeld beoordeling:

Nog even geduld, je beoordeling komt meestal binnen een dag online!

  • Uitgeverij : Vakmedianet
  • ISBN : 9789013042627
  • Taal : Nederlands
  • Uitvoering : Paperback
  • Verschijningsdatum : 17-04-2007
  • Afmetingen : 254 x 194 x 23 mm.
  • Gewicht : 933 gr.