B1, dat snapt iedereen

De overheid vindt begrijpelijke taal belangrijk. Zo belangrijk dat het behoort tot de top tien knelpunten in de dienstverlening aan burgers. Ook voor de financiële dienstverlening is begrijpelijke taal van groot belang. Het staat zelfs in de wet. Ook in de taalwetenschap is begrijpelijke taal intussen een issue. De Autoriteit Financiële Markten (AFM) en het Verbond van Verzekeraars besteden er volop aandacht aan en plaatsen het in een breder kader: Klantbelang Centraal. Verzekeraars, hypotheekverstrekkers, pensioeninstellingen vragen om B1-teksten. In het verlengde van de aanbieders zullen zeker ook de adviseurs begrijpelijk moeten zijn. Is begrip immers niet hèt fundament van hun toegevoegde waarde. Maar wat is B1 nu precies? En hoe krijg je dat als financieel dienstverlener voor elkaar? Er is veel informatie over eenvoudige, begrijpelijke taal, maar deze is versnipperd aanwezig in tijdschriften, op websites, in boekjes en praktijkcases. Dit boek bundelt alle beschikbare informatie en laat zien hoe financieel dienstverleners werken aan eenvoudige, maar duidelijke informatie over hun vaak complexe producten. Dit is in het belang van de klant, en tegelijkertijd in het belang van de ondernemer in de financiële dienstverlening, want het raakt aan de kern van zijn bestaan. Hoe maak je concreet wat abstract is en duidelijk wat complex is?
54,51
We geven korting vanaf je 4e boek in 12 maanden. Zonder gedoe. Lees meer.
54,51
We geven korting vanaf je 4e boek in 12 maanden. Zonder gedoe. Lees meer.

Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis

Gemiddelde beoordeling

  • 0 sterren

Wat vond jij van dit boek?

Hoeveel sterren geef je?

Geef je uitgebreide beoordeling en maak kans op een cadeaukaart ter waarde van €50.

  1. Geef je mening in je eigen woorden, dat is veel leuker om te lezen.
  2. Prijzen kun je beter niet noemen. Die veranderen nog wel eens.
  3. Noem geen persoonlijke informatie over jezelf of anderen, je beoordeling is door iedereen te zien.
  4. Links naar andere leestips? Ja graag! Informatie over andere bedrijven of websites, nee dankje.
  5. Tot slot: blijf netjes, want ongepaste taal kunnen we natuurlijk niet plaatsen.
 

Voorbeeld beoordeling:

Nog even geduld, je beoordeling komt meestal binnen een dag online!